Bij de presentatie van financiële cijfers

Nummers zijn essentieel instrumenten die gebruikt worden in het besluit-vormingsproces in een bedrijf. Effectief management houdt het juiste gebruik van de financiële cijfers. Maar een hoop mensen hebben een angst van nummers als gevolg van vervelende ervaringen met hen tijdens hun schooljaren. Om te begrijpen en te gebruiken nummers angst moet eerst worden overwonnen. Inzicht volgt dan, je weet welke nummers kan vertellen en wat ze niet kunnen vertellen. U zult weten wanneer het opportuun is om< ze te gebruiken en wanneer het niet is. Je komt bij hun beperkingen leren kennen. Alleen op dit moment zal de cijfers uitgegroeid tot een nuttig hulpmiddel voor het maken van beslissingen en het verbeteren van de kwaliteit van de besluiten.

Besluitvorming in een bedrijf meestal gaat presenteren van financiële cijfers aan een aantal managers, van wie niet allen hebben achtergronden in de financiering. De doelstellingen van de presentatie van financiële gegevens aan hen te onderwijzen en hen te informeren over de financiële prestaties van de onderneming en hen te overtuigen van de toekomstige ontwikkelingen die moeten worden overwogen om richting te geven aan het bedrijf. Dit betekent dat de presentatie moet helder en begrijpelijk is voor het publiek. Het is niet genoeg om uit te printen jaarrekening, met de hand ze uit en bespreken ze regel voor regel. Dit zal niet volbrengen inzicht en helderheid. Afschaffing bijna volledig met cijfers en financiële voorwaarden en de besturing uit de buurt van technische besprekingen is verleidelijk omdat het lijkt misschien gemakkelijker en eenvoudiger, maar zorgt er wel om de doelstellingen van opleiden, informeren en overtuigen van het publiek.

Een betere aanpak van de presentatie van de financiële gegevens is om te proberen het niveau van de financiële kennis van de aanwezigen. Hij moet stelde zichzelf in hun schoenen en denk aan manieren om de financiële voorwaarden en cijfers te incorporeren in zijn presentatie in een begrijpelijke wijze uitleg over de manier waarop de termen die niet kan worden vervangen door termen van de leek.

Ter voorbereiding op de uitdaging van de presentatie van financiële cijfers, de presentator moet eerst selecteren de meest kritische nummers, om ervoor te zorgen dat alle aannames of de basis voor elk worden toegelicht. Beslis ook die financiële termen en begrippen zijn nodig voor de presentatie en hoe deze termen kan worden uitgelegd in termen van de leek.

Het is een goed idee om een overzicht van uw presentatie met de doelstellingen, kritieke financiële concepten of principes en kritische cijfers te krijgen. Dit zal dienen als leidraad voor de stroom van uw presentatie.

De presentatie moet beginnen met een uitleg van de doelstellingen. Vertel het publiek wat je wilt bereiken en hen een samenvatting van de discussie punten. Vast te stellen duidelijk het belang van inzicht in de kritische concepten die u ook in uw presentatie. Vertel het publiek waarom ze nodig hebben om de concepten te begrijpen. Ter verklaring van de begrippen, dan kunt u ze betrekking hebben een aantal bekende en de gewone situaties. Analogieën kan worden gebruikt als een instrument om dit te verwezenlijken. Om uw publiek de aandacht van de gehele presentatie te houden onder verwijzing naar uw vertrouwde en gewone situaties die u gebruikt als voorbeelden, zodat uw publiek kan houden met het verhaal dat u probeert te vertellen. Neem korte pauzes te laten het publiek te vangen van de ideeën en cijfers en hen aanmoedigen om vragen te stellen.

No comments:

Post a Comment