Schaarste V Overvloed

Er zijn twee scholen van denken over geld. Een daarvan is dat we ons geld beschermen, bewaren voor een regenachtige dag, want er is een beperkt aantal van. Met andere woorden, geld is schaars. Kansen zijn schaars, dus we moeten de kansen die we hebben, te houden om onszelf te beschermen, en nooit te delen. Dit is de theorie van de schaarste. Omdat er maar zo veel rond te gaan, kunnen we beter beschermen wat we hebben en houden voor onszelf.

De andere school van het denken is dat er een oneind
Er is een grote gelijkenis in de Bijbel over deze twee theorieën. Het heet de parabel van de talenten. Een talent natuurlijk, was een benaming van het geld in Bijbelse tijden. Een master ging weg op een trip en hij had iemand nodig om te zorgen voor zijn geld terwijl hij weg was. Hij besloot het op te splitsen tussen drie geld-managers. Tot de eerste, gaf hij een talent. Tot de tweede, gaf hij twee talenten. En op de derde, gaf hij vijf talenten.

Toen hij terugkwam van zijn reis vroeg hij het geld managers om een boekhoudkundig van het geld te geven. De manager die de vijf talenten had verteld dat hij de meester wijselijk had de geïnvesteerde middelen en er waren nu tien talenten heeft. De manager die twee talenten had gehad op soortgelijke wijze gedaan en was geworden van de twee talenten in vier. Maar had de manager die een talent hebben iets anders. In plaats van te investeren, hij begraven in de grond. Hij wist dat de kapitein zou ongelukkig zijn als hij verloor het geld, en dus in plaats van beleggen, redde hij het.

De meester was erg ongelukkig met deze manager en noemde hem een boze en luie dienstknecht. Hij nam het talent van die manager en gaf het aan de manager die de tien talenten had. Toen zei hij iets heel interessants. Hij zei: "Want iedereen die wordt gegeven heeft, en hij zal overvloedig hebben: maar van hem, dat heeft echter niet worden beschouwd AWA ook dat hij heeft."

Er zijn veel dingen moeten worden getrokken uit deze gelijkenis, maar ik zou een focus op vandaag is dat wanneer we denken in termen van overvloed, we zullen altijd meer. En als we denken in termen van schaarste, wat we hebben zullen wij verliezen.

Sommigen van jullie nu zeggen, "Nou, ik heb nooit denken in termen van de schaarste. Ik heb altijd willen investeren. " Maar ik denk dat de meesten van ons, terwijl overvloedig willen denken, vaak denken in termen van schaarste. Ik weet dat ik mezelf eraan herinneren om voortdurend te denken in termen van overvloed. Immers, groeide mijn ouders tijdens de Grote Depressie, een tijd waarin de wereld schaarste heerste.

Laat me u en het voorbeeld van schaarste denken dat ik regelmatig tegenkomen, en vind mezelf doen op keer. Dit is voorbeeld is wat ik 'Winkelen oproep tot de beste prijzen. " Dit gebeurt wanneer we in een winkel of praten met een dienstverlener (bijvoorbeeld een advocaat of een accountant) en richten we ons op de kosten van de dienst of het item. Dat is het voorbeeld van een schaarste mentaliteit. Een persoon die denken vanuit een oogpunt van overvloed in plaats daarvan richten over de waarde van het item of de dienst. "Hoe kan dit item of dienst het verbeteren van mijn leven?" Is de kosten ten opzichte van de reële waarde? Dit is anders dan zich uitsluitend richt op de kosten.

Een ander groot voorbeeld is partnerschappen. Ik ben een grote gelovige in de waarde van een goed partnerschap en dat de teams altijd betere resultaten dan onafhankelijke uitvoerders te produceren. Een paar jaar geleden was ik in een partnerschap dat was de sloop. Zoals met de meeste scheidingen, het was niet prettig. Zij herinnerde de betrokkenen van een vervelende scheiding. Onmiddellijk na het uiteenvallen, vormde ik een andere vennootschap, dit keer met een partner waarvan de waarden beter afgestemd op de mijne. Deze nieuwe partner, Ann Mathis, die is nog steeds mijn zakenpartner, vroeg mijn waarom ik zou willen dat een andere partner na slechts gaan door een rommelige uiteenvallen van mijn vorige partnerschap. Ik antwoordde dat ik geloof dat een goede samenwerking zal altijd beter dan in mijn eentje en ik bereid was het risico dat een partnerschap met zich meebrengt omdat de potentiële ondersteboven van een goed partnerschap te nemen.

Vijf jaar later, hebben Ann en ik zijn nog steeds partners en gedaan wat verbazingwekkende dingen met elkaar, het meest recent de oprichting van de bepaling merk. En natuurlijk hebben we niet gedaan door onszelf. We hadden veel betrokken partners, waaronder onze branding bedrijf, BrandWithin en onze website ontwikkelaars, Epsilonium. We moesten ook een enorme hulp van ons personeel en professionals op bepaling.

Ik daag ieder van ons overvloedig te denken in alles wat we doen, van winkelen tot investeren om interactie met onze tieners.

No comments:

Post a Comment